حمید طریفی حسینی در جمع شورای معاونان و در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال سنجش تحصیلی دانشآموزان و نوآموزان برای اولین بار در کشور و به صورت فرآیندی و در طول سال تحصیلی انجام شد و تاکنون بازخوردهای مثبتی در خصوص اثربخشی اجرای این طرح دریافت شده است که نشان از اثربخشی آن دارد.
وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانشآموز و نوآموز تاکنون در سطح کشور سنجش شدهاند، افزود: استمرار اجرای این طرح در طول سال تحصیلی در قالب راهاندازی نظام پیشگیری، تشخیص و مداخله بهنگام در سطح کشور دنبال شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: بهرهوری در آموزش و پرورش ضرورتی مهم و فراگیر است. بی شک شخص رئیس جمهور و ارکان کشور پای کار آموزش و پروش هستند و به صورت ویژه ایجاد تحول فراگیر در آموزش و پرورش را دنبال میکنند.
طریفی حسینی گفت: در همه عرصههای کشور نیاز به تحول داریم و یکی از مصادیق این تحول در سطح آموزش و پرورش، رتبهبندی بود که کار بسیار بزرگی بود. از سوی دیگر نوع نگاه به معلم در جامعه تغییر کرده است و این امر ناشی از اتفاقات خوبی است که در سطح دانشگاه فرهنگیان روی داده است. به عبارتی دیگر، تربیت معلم و توانمندسازی معلم رکن اصلی برنامههای تحولی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به جذب یک هزار نیروی توانبخشی در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در کشور ما نماد تحقق عدالت آموزشی است و در این راستا باید تحول در این سازمان از حوزه نیروی انسانی دنبال شود و این جذب اختصاصی در این سازمان در راستای عینیت بخشیدن به این سیاست فراگیر، اجرایی شده است.
منبع: ایسنا