سید مهدی رزاز در جمع خبرنگاران بیانکرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان در فصلهای مختلف سال و وقوع پدیدههای طبیعی از جمله (مه و ریزگردها) نیاز به تهیه سامانه جدید احساس میشد که با همکاری استانداری خوزستان و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دستگاه مربوطه خریداری و در اختیار فرودگاه اهواز قرار گرفت.
وی ادامهداد: پس از انجام عملیات سیویل ورک سامانه، عملیات نصب آنتنهای دو سرباند (لکولایزر و گلایدپس) با تلاش شرکت فرودگاهها و فرودگاه اهواز در ایام سخت کرونا، با سرعت و موفقیت قابل توجهی نصب و به پایان رسید و پروژه وارد مراحل جانبی دیگر از عملیات نصب دستگاه شد.
مدیرکل فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز به عملیات تسطیح محوطه مقابل آنتن های دستگاه اشارهکرد و افزود: در شرایطی که استان خوزستان درگیر پدیده مه گرفتگی شدید و بارشهای بیسابقه بود عملیات محوطه سازی و تسطیح با تلاشی بیوفقه و شبانه روزی انجام شد تا هرچه سریعتر بتوان شرایط فرودگاه را جهت خدمت رسانی به مسافران به حالت عادی بازگرداند.
وی افزود: با همه شرایط سختی که در انجام این پروژه وجود داشت در پایان پس از انجام مراحل تنظیمات دستگاه و انجام موفقیت آمیز عملیات وارسی پروازی، دستگاه کمک ناوبری جدید(ILS) فرودگاه اهواز عملیاتی اعلام شد و به بهرهبرداری رسید.
سامانه کمک ناوبری (ILS)قدیمی در سال ۱۳۸۱ در این فرودگاه نصب شد که به دلیل قدمت دستگاه و نبود قطعات یدکی جمع آوری و دستگاه جدید با تکنولوژی بالاتر تهیه و بر روی باند ۳۰ جایگزین دستگاه قبلی شد.